נגמר הפרויקט? אז זהו שלא!

זוהי תופעה המדירה שינה מעיניהם של רוכשי דירות רבים בארץ.
לאחר שהשקיעו את מיטב כספם במשכנתה, מדד תשומות בניה ועלויות עבור ספקים רבים ומגוונים, עם קבלת טופס 4 אלו מגלים להפתעתם כי למרות הכל, הפרויקט עדיין לא הגיעו לקיצו.

מדובר לרוב על ליקויים שמתגלים בדירות בהיקפים כאלו ואחרים, כמו גם איחור במסירת הדירה ובעיות נוספות. עבור הרוכשים שקיוו כי זה עתה יוכלו להיכנס ברגל ימין לדירה החדשה, זוהי ללא ספק עוגמת נפש של ממש וכזו שעשויה להותיר אותם כעומדים בפני שוקת שבורה.

על מנת להימנע מסיטואציות שכאלו, קיימת חשיבות עליונה לליווי הדיירים על ידי חברה מוכחת בענף הבנייה ובעלת איתנות פיננסית, כזו שתוכל לספק ללקוחותיה אופק, תוך הקפדה על עמידה בלוחות הזמנים ומתן מענה לכל בעיה אשר לא תבוא, בדגש על טיפול רצוף לאורך שנת הבדק וכן בליווי הבניינים ברמת התחזוקה השוטפת במשך מספר שנים לאחר קבלת אישור האכלוס המיוחל.

קראו בהרחבה למה לרכוש דירה בחיפה

סיום פרויקט בנייה חדשה למגורים, מה עושים?

שלא יעבדו עליכם – על מה חשוב להקפיד לאחר קבלת טופס 4

הכניסה לדירה היא כאמור רגע מכונן אליו חיכיתם תקופה ארוכה. עם זאת, חשוב להבין כי לא מדובר בסוף פסוק, שכן עלולות לצוץ עוד לא מעט בעיות בהמשך הדרך.
זה הזמן לחזור לחוזה הרכישה המקורי מול היזם.
יתכן למשל כי מגיע לכם פיצוי כספי במקרה של איחור במועד מסירת הדירה וכן בתחזוקת הדירה שלכם בכפוף לשנת הבדק.
במידה והיזם אינו שש לטפל בליקויים שהתגלו או שמתחמק מכם בצורה כזו או אחרת, אין מנוס לעיתים מהיוועצות עם עורך דין ואף במקרים חמורים יותר מנקיטת הליכים משפטיים על מנת לעמוד על זכויותיכם.

יתרה מכך, כשנה לאחר קבלת טופס 4 הינכם אמורים לקבל גם טופס 5.
זוהי למעשה תעודת גמר לבניין אותה מגיש בעל היתר הבנייה (היזם) לרשות המקומית, המהווה גושפנקה לסיום הפרויקט.

כך או כך, זכרו כי כבר במעמד המשא ומתן הראשוני מול החברה הקבלנית עליכם לתת את הדעת גם על היום שאחרי, על מנת שתוכלו לקבל מענה מיטבי באופן גורף לאורך כל שלבי הפרויקט

קראו גם התחדשות עירונית בראשון לציון

דילוג לתוכן